CUTI PAKSARELA...

30 July 2009

Masa buat entry ni aku kat kedai mak aku.... hb aku lak menuju ke selatan... tujuannye.. nanti aku cite.. tp ms ni aku dah dpt good news dr hb...
ekceli skrg ni ngah 'bercuti' a.k.a dipaksa bercuti.. apalagi kes H1N1 le.. mulanye student je dikuanrantin di kolej.. tup-tup ptg smlm dlm 4pm lebih aku dpt berita UPSI diarah tutup keseluruhan... means semua tak leh berada di UPSI.. sape yg takde simptom bolehlah blk kg.. sape yg dah ade kenale kuanrantin diri demi kebaikan bersama. lama gak dr 30 hb hingga 5hb..
SERONOK? tak gak.. coz bercuti dlm keadaan terpaksa.. honestly dr hati aku gusar.. bilale wabak ni nak berakhir.. aku lebih rela bekerja dr bercuti tp dlm keadaan yg terpaksa begini... erm dahle bulan depan nak sambut ramadhan...
Wabak H1N1 ni aku rasa lebih gerun dr denggi coz jangkitan lebih mudah terjadi. so sesape yg dah suhu 38 dan ke atas better terus gi check.. bukan ape takut gak.. tambahan pg td aku baca berita psl mangsa ke 4 korban H1N1 hanyalah seorang remaja berusia 20. berpunca dr demam yg disangka biasa rupanye dia sudah dijangkiti wabak tersebut. aku pun sebenarnye batuk tetapi aku dah pegi jumpe doktor sbg langkah awal.. Alhamdulilah cuma batuk tanpa demam. mungkin psl cuaca yg agak berjerebu ditambah pula dgn musim buah kan.... erm dah bedal durian bagai mana tak batuk.. sendiri makan sendiri tanggungle.....

1 comments:

A.I July 30, 2009 at 3:07 PM  

eeeeeeee....mmg takut tul la! mintak dijauhkan la dari kita semua k..

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP