aku tak sihat...

02 April 2012

minggu lepas minggu yang menyeksakan... start ahad tengah malam.. perut ku rasa something... tp aku paksa mata tido pikir esok keje... kul 3.. aku terjaga.. terus ke bilik air.. kuar le muntah hijau.. pastu bermulah episod muntah+diarrhea+sakit perut aku...
pagi isnin terus ke pusat kesihatan.. jumpe je Dr terus suh drip air pasal muka aku dah pucat giler,,, ikutkan hari isnin tu ade audit dari JHEK Perak... susahnye hati... nak tak nak demi kesihatan aku drip.. aku bab cucuk jarum mmg takde masalah tapi bila pikir macam mana dengan audit nanti...
dalam kul 10 kawan aku a.k.a presiden kami dtg utk ambik dokumen2 utk audit.. aku mmg tak leh nk diaudit so aku serah dokumen je lah...
sehari duk di wad PK... esok Dr kata maybe semua ok janji on ubat... so selasa aku duk umah rehatkan badan... aku pun rasa ok.. lega rasanye...
so mlm tu tido cam biasa... dalam kul 4 pagi aku terjaga... rupanye kembali muntah, cirit, sakit perut yang menusuk sampai tak leh nak berdiri tegak.. Ya Allah... kenapa ni... aku gagahkan diri ikut zura pegi keje tapi terus ke PK utk rawatan lagi... aku kena drip lagi.. ubat pun kena masuk melalui suntikan... kena suntik tangan, bahu, bontot... abih semua.....sampel darah, air kencing kena amik pasal nak tahu kenapa masih sakit sedangkan ubat aku makan ikut waktu..
aku dapat MC lagi.. khamis pun keadaan masih sama cuma berkurangan sedikit... Jumaat aku gagahkan diri bekerja... cirit dan sakit perut dah ok cuma muntah sikit2 lagi....cuma seminggu ni bubur nasi, roti , biskut dan air suam je jadi hidangan aku..... takut nak makan lagi psl terbayang kesakitan yg aku alami... Ya Allah... aku redha dengan ujian Mu..
So last Dr kata kat aku.. kena rest dan banyakkan minum air .. semua ni terjadi pasal KIDNEY aku STRESS.. dan air dalam badan tak cukup...haaa???? aku bantai nak tergelak... tapi itule punca sampai ada darah dalam kencing aku, ade infenction di perut...so lepas ni kena le rajinkan diri minum air kosong.... nanti kena gi PK lagi bg sample air kencing....

sian buah pinggang aku pun tahu stress he he he :-)




Bila pikir balik ade hikmah bila aku sakit... bila sakit kita akan lagi mengingati Pencipta kita...kita lagi dekat dengan Dia...Ya Allah Ya Tuhanku.. ampunilah dosa hambaMu ini... sesungguhnya Engkau Maha Pengampun Lagi Maha Penyanyang....

Read more...
Loading...

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP