hijrah...

22 October 2010

poyo je kan.. mcm hijrah ape je... sebenarnye ni bg aku satu penghijrahan jugak.. aku ambik risiko gak .. yelah aku tak tahu sesuai ke tak dengan aku kan....he he.. penghijrahan yg aku maksudkan...

^^^^^

^^^^^

^^^^^

^^^^^

dulu aku pakai ni...

HADA LABO

tp tetiba tergerak nk cari sesuatu yang betoi2 yakin halal... mmgle produk ni takde alkohol tp dia tak penah kata disahkan halal 100% kan.. produk ni sebenarnya ok.. xde kesan tak baikle selama aku pakai...... Hada Labo ni lesen dr jepun tp dihasilkan di China.. so... setelah pikir .. aku tekad tukar ni

^^^^^

^^^^^

^^^^^^

CENTELLA WHITE dari HPA

tanpa was -was.. confirm HALAL!!!! dari HPA.. di samping disahkan halal ia juga sebagai tanda menyokong produk bumiputera kan.. he he...... aku dah pakai dlm 2 minggu.. so far bagus... ade perubahan positif... dan moga-moga makin cantik kulit aku.. ngeh ngeh ngeh...

Read more...

miss u

21 October 2010


hubby br je sehari di KK, sabah.. .. tp aku dah.... huwaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!

Read more...

NIAT WUDHUK....

Ni aku dapat dr pesbuk .. so aku nak share ngan kengkawan.. kepada empunya minta izin share ye...


UTK AMALAN BERSAMA..

1. Ketika berkumur, berniatlah kamu dengan, "Ya Allah, ampunilah dosa mulut dan lidahku ini".


2. Ketika membasuh muka, berniatlah kamu dengan, "Ya Allah putihkanlah mukaku di akhirat kelak, Janganlah Kau hitamkan muka ku ini".


3. Ketika membasuh tangan kanan, berniatlah kamu dengan,"Ya Allah,berikanlah hisab-hisab ku di tangan kanan ku ini".


4. Ketika membasuh tangan kiri, berniatlah kamu dengan,"Ya Allah,janganlah Kau berikan hisab-hisab ku di tangan kiri ku ini".


5. Ketika membasuh kepala, berniatlah kamu dengan,"Ya Allah, lindunglahdaku dari terik matahari di padang Masyar dengan Arasy Mu".


6. Ketika membasuh telinga, berniatlah kamu dengan,"Ya Allah,ampunilah dosa telinga ku ini".


7. Ketika membasuh kaki kanan, berniatlah kamu dengan."Ya Allah,permudahkanlah aku melintasi titian Siratul Mustaqqim".


8. Ketika membasuh kaki kiri, berniatlah kamu dengan,"Ya Allah, Bawakanlah daku pergi ke masjid-masjid, surau-surau dan bukantempat-tempat maksiat".


Penjelasannya:


1. Kita hari-hari bercakap benda-benda yang tak berfaedah

2. Ahli syurga mukanya putih berseri-seri

3. Ahli syurga diberikan hisab-hisabnya di tangan kanan


4. Ahli neraka diberikan hisab-hisabnya di tangan kiri


5. Panas di Padang Masyar macam matahari sejengkal di atas kepala


6. Hari-hari mendengar orang mengumpat, memfitnah dll


7. Ahli syurga melintasi titian dengan pantas sekali


8. Qada' dan Qadar kita di tangan Allah


Ramai di antara kita yang tidak sedar akan hakikat bahawa setiap yangdituntut dalam Islam mempunyai hikmah nya yang tersendiri.


WALLAHUALAM..

Read more...

seronok ke ???

16 October 2010

lately ni aku tension betoi... dah bbrp mg tak ke mana.. idokle bermakna aku ni asyik nak kuar shopping then buang duit beli benda2 yg tak perlu.. weekends duk umah pun takpe janji HUBBY ku ade sekali .. ni dah brp kali ahad dia kena trn gak gi keje..
sampai dah takde masa utk aku & faidhi.. tak salahkan dia... aku faham.. kdg kesian tgk dia.. yang aku marah sgt dua ekor manusia yg
atas dia tu.. pandaile pulak tak mo dtg tgk pekerja sabtu ahad alasan family.. abih hubby aku tu takde anak bini ke...
sampai satu mlm tu anak aku siap ckp kat dia " ayah ni... asyik keje je" ms dgr anak aku ckp aku pun terkejut coz mmg tak sape ajar... mungkin dia pun dah rasa ayah dia jrg nagn dia kecuali ayah dia tidokan dia mlm smbl bercerita ( kdg dia yg cerita balik).... dan mandikan dia stp pagi... itu jelah waktu dia dapat beborak ngan ayah dia...
mlm td mak aku call ty plan esok.. psl dia tahu aku sabtu ahad suka berjalan.. bila aku ckp dh bbrp mg tak berjalan psl hubby keje.. ayat mak aku " takpelah dia keje, bukan pg mana2, adik ( pggln utk aku) jgnle marah dia.. sian dia penat cari duit... bukan utk org lain"
mmg x nafi seronok bila time dia dpt gaji tp on the same time rasa gak... duit byk (idokle byk mana.. bykle bg org cam kami ni hu hu hu) tp smpi takde masa berehat pun buatpe kan....
apepun aku dah ckp kat hubby.. sabtu ahad mg raya haji( raya haji hari rabu kan?) aku nak blk ipoh gak.. psl NG dah memanggil ha ha ha ha.......

p/s : sape tahu NG tu faham2 le.. sape tak tahu Ng tu kedai favourite aku ngeh ngeh ngeh

bwh ni gmbr otw ms trn kl ari tu .. hubby nak gi beli kasut idaman dia kat bangsar village.. aku pun sempat rembat sepasang kasut...

hero aku


sibuk menelek GPS..
manusia plg susah nak bergambar
budak gediks
ni je hasil rembatan hari tu ( ayah kata sorang satu je) he he he

Read more...

pelik... kejap ade kejap takde....

pelik betulle... aku pun dah mengikut kengkwan blog aku yg tepek like pesbuk kat bwh stp entry aku ni.. tp kdg aku buka ade je benda tu.. kadang takde... psl ape ye????

Read more...

pesta konvo upsi

14 October 2010

pesta konvo bermula lagi... tp brgn yang dijual tetap sama... dr aku jd warga upsi awal 2002 hingga kini.. brgn @makanan yg dijual kebanyakan sama dr peniaga yg sama.. so tahun ni tiada ape yg mengghairahkan aku untuk dibeli... bila le nak ade kelainan yeak???

Read more...

otak tepu

13 October 2010

hu hu hati teringin giler nak update blog tp no idea... byk nak diceritkan tp tak tahu nak mula dr mana... nmpk sgt otak ku dah tepu................... waaaaaaaaaaaaaaa.........

^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^

Read more...
Loading...

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP