Faidhi... oo.. Faidhi

07 September 2007

3 September 2007... kul 11 malam.. si kecik dh mula ngantuk.. aku lak minta abang tidurkan coz byk keje aku nak buat coz esok pagi2 aku kena bertolak ke tg malim...kul 12.30 tgh mlm.. tiba-tiba si kecik ni terjaga.. tgk2 bersembur-sembur muntahnye.. panik giler aku dan abang dibuatnye... tak penah camni... habis semua cadar, selimut... basah... aku bersihkan dia..nasib baik dia nak tido semula.. 1/2 jam kemudian dia muntah lagi.. bertambah panik aku dibuatnye.. last2 kul 3.00 am pagi aku ngan abg bawa dia ke klinik swasta.. ahh.. cam tak confident je.. Dr pun mamai2 .. yelah dah kul 3.30 pagi.. aku ajak abg ke hospital lak..... terus ke emergency... pas semua check up.. Alhamdulilah dr sahkan takde ape yg membimbangkan.. mungkin dia panas atau terlalu letih... 5.30 pagi sampai ke rumah...kat rumah..sehari suntuk dia muntah.. cirit...lagi bimbang aku dibuatnye.. aku bawa di ke klinik lain lak....makan minum aku pun aku dah tak peduli yg aku pikirkan hanya anak aku.... bila letih muntah dia lena semula.. menitik air mata aku tgk dia .. kesian.. rindu kat gelagat nakal dan aktif dia...masa ni br aku tahu.. macam mana susahnye mak aku dulu membesarkan aku... dia pasti lalui ape yg aku lalui sekarang.... sampai aku doa.. biarlah aku yg sakit dr aku lihat anak aku camtu ...5 September 2007 aku lihat faidhi beransur sembuh.. kurang muntah dan cirit tp selera makannye hilang... aku kuatkan semangat balik ke tg malim.. coz dah dua hari aku EL... malamnye aku nampak Faidhi dah aktif sikit tp masih muntah selepas nyusu.... badan pun dah susut... sian anak ibu... Ya Allah Ya Tuhanku.. semoga anakku cepat sembuh.....

Read more...

MMR

he..he.. hari ni 1 September 2007...bawa Faidhi gi klinik cucuk setahun,,,, terpaksale aku bawa dia ke klinik swasta coz kat klinik kerjaan asyik tangguh memanjang.. akng bising lak boss aku asyik minat cuti lak.. so aku ambik kesempatan cuti merdeka ni cucuk si faidhi.. Alhamdulilah nasib baik tak demam... makin aktif adelah...

Read more...

CUTI-CUTI MERDEKA

31 Ogos 2007..semua cuti sempena kemerdekaan Malaysia yg ke 50... aku lak sambung cuti sampai Isnin coz nak temankan si azura ni urusan di kwsp (p/s: zura ..komisyen .... he!he!he!).... merdeka dah plan nak blk kg mak kat kedah.. bayangkan dah hampir 5 thn aku tak jejakkan kaki kat sana.. derhaka sungguh kan??? wakakaka... bukan ape sejak arwah tok & tokwan dah meninggal rasanye tak meriah bila balik sana... ni nak nangis ni...so.. khamis tu bertolak dr tg malim balik ke ipoh... malam nye tak ke mana coz ujan lebat..so.. pagi-pagi dlm kul 9 bertolak ke kedah....sampai je...waaa... berubahnye dah... semua pakat terbongkang coz kepenatan... pas solat jumaat terus ke tempat mandi manda.. dulu tmpt ni belukar .. ntah ape namanye... skrg diubah suai jd tmpt berkelah.. biasa je tmtpnye.. ikutkan cantik lagi air terjun kat dusun arwah tokwan aku ttp nak memanjat ke atas nye tak sanggup....yg plg seronok tentulah anak2 pakcik tan aku dan anak aku si faidhi... seronok berendam....

Faidhi dah bersiap untuk bertolak.....

bebudak yg seronok berendam

ayah lak tunggu dia berendam.. ibu dah penat


dah berendam kat situ tak pueh hati coz cam tak best je.. pegi lak kat hutan rekreasi sg buaya.. nasib baik dekat je... sampai je terkejut beruk aku dibuatnye.. tak sangka cantik giler diaorang dah buat tempat tu.. sampai baru-baru ni hari sambutan hutan sedunia diadakan kat situ..nampak sgt dah lama betul aku tak balik kg nie.... faidhi minta maaf yek.. ibu takbenarkan berendam untuk kali kedua.... cukup yek....



Read more...
Loading...

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP