Suami.. Isteri .. Inikah realiti???

07 May 2007

memula skali ayang anto kat abang?

Dear abang,
Ayang nak mintak kebenaran abang untuk bawa anak-anak balik ke kampung.
abang tak perlu hantar ayang sebab ayang mampu untuk bawa anak-anak ke
kampung musim cuti sekolah ni dengan bas.. abang jagalah diri abang dan
kereta abang baik-baik... cuma ada perkara yang ingin ayang luahkan
disini... kereta baru abang tu mahal.. harga mencecah 100k barangkali..
sebab tu abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang.. sampaikan abang
dah terlena dalam kereta abang tu sejak abang beli 3 bulan yang lalu dah
masuk 3 malam... abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang, nak tau
ngape?

Harga kereta abang tu lebih mahal dari wang hantaran yang ayah ayang
letakan masa kita kahwin dulu.. cuba hantaran ayang lebih mahal dari
harga kereta abang?

Tiap-tiap pagi abang mesti gosok kereta abang, nak nampak
berkilat..tapi ayang nak dapat kiss g.morning pun susah

Sejak beli kereta tu, sebulan sekali macam-macam aksesori abang beli
kat kereta, ayang nak dapat hadiah besday setahun sekali pun susah..

Kereta sebulan sekali abang servis, abang kata kena jaga
maintainance...ayang nak dapat pi salon setahun sekali pun susah..

Kereta abang make up lawa-lawa.. tapi kalau ayang make up lawa-lawa
abang kata ayang tak sedar diri kereta abang bagi makan minyak
mahal-mahal cecah 100 setin pun ada, ayang nak makan pizza sekeping jer
masa mengidam anak kedua kita abang kata ayang mengada-ngada.

Kereta abang kalau anak-anak sentuh sikit bodynya abang marah anak
macam nak makan, ayang jatuh longkang besar boleh abang gelak

Paling menyedihkan.. ayang tanya ngape tidur dalam kereta? abang jawab
takut orang curi kereta abang.. kalau ayang kena curi??

Ayang nak balik kampung dulu.. anak-anak nak jumpa atuk dengan nenek
depa.. tak nak naik kereta abang takut calar.. ayang calar takpe.. jaga
diri elok-elok, sarapan ayang dah sediakan. ayang pi tak lama sekolah
bukak ayang balik lah dengan anak-anak.. pesanan ayang..

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU MASAKKAN MAKAN KESUKAAN ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU BASUHKAN PAKAIAN ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU GOSOKAN KEMEJA ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU SIAPKAN AIR MANDI ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU KEMASKAN RUMAH ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU URUT-URUT BADAN ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU TEMANKAN ABANG TIDUR

Love,
ayang

ni abang lak bagi....

Dear Ayang,
Bukanlah abang sayang keta tu lebih dr ayang.. tapi ayang kene faham
keta tu keta bos abang. Nanti kalau ilang sapa nak ganti.. ayang abang
suruh keja ayang xnak, ayang kata nak dok umah jaga anak,nak siap kan
sarapan nak kemas umah tapi ayang tiap2 hari bgn tido kul 12.. macam
mana nak wat keja umah..

Cuba lah ayang pk mana x abang tido dalam keta.. abang balik keja
lambat skit ayang dah kunci pintu..bukan nye abang gi foya2 kan abang gi
keja...lagi satu pasal piza yang ayang ngidam tu.. ayang nak piza yg di
oder dr jepun.. mana lah abang ada duit nak oder.. abang nak bg apam
balik yg jual kat depan ofis abang ni ayang xnak, ayang nak jugak piza
dr jepun.. nasib baik abang x belikan kalau x anak kedua kita tu mesti
muka cam doremon..ish xnak laa abang..

Pasal hadiah kan abang dah belikan tapi abang sembunyi kan kat dapur..
ayang yang tersalah buang ingatkan sampah... tulah abang suruh kemas
umah tu ayang kata umah kita dah bersih tapi hadiah dgn sampah pun dah
jadi serupa jek..hadiah tu mahal tau abang beli untuk ayang..
Sebenarnye abang sayang ayang lebih dr keta tu wlau pun hantaran masa
kita kawin cuma rm8k..ayang x tau bpe kali abang turun naik bank nak wat
loan rm8k..tapi demi ayang abang wat jugak..
sbb masa tu ayang kalau mekup mmg sebijik maya karin.. tapi sejak ayang
wat rebonding 3 tahun lepas stp kali ayang mekup abang terbayang lak
muka pontianak dlm citer phsm.. bukan ayang x cantik tapi kening ayang
tu gi cukur wat per.. wlau pun abang selalu cukur janggut abang tapi
ayang xyah laa nak cukur kening ayang tu...pasal morning kis tu, ayang
bgn pun dah tghri nak morning kis cam mana.. dah laa ayang.. abang malas
nak citer..

Tapi abang nak bg tau jgk kat sini ayang tetap no 1 dlm hati
abang..nanti kalau naik bas tu bebaik.. ayang nak balik kpg abang
izinkan Cuma jgn lupa kim salam kat mak ayah kat sana .. kalau ada gulai
tempoyak ke nnti jgn lupa bwk balik skit..

Kalau ada lembu terlepas ke ayang xyah laa susah2 gi kejar lembu tu...
biar jek.. nnti abang balik kpg abang kejar kan ..bukan apa takut lembu
tu tanduk ayang nnti bukan stakat calar jek silap2 leh masuk hspital.
abang kene tanduk xpe..

Jaga anak2 baik2 jgn bagi diorang main kat sungai musim2 banjir ni..
nak dpt anak bukan senang takut nnti ayang ngidam lagi piza jepun lak
lagi haru.. baik jaga jek yg dah ada tu..ayang pun jaga diri baik2.. jgn
sampai jatuh longkang lagi.. hehe.. abang mmg xnak ketawa masa tu tapi
nak wat cam mana ayang jatuh kepala dulu yang masuk longkang..dah laa
rambut ayang masa tu baru lepas rebonding.. mmg abang
ketawa...hahahhahahahahha

0 comments:

Loading...

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP