corat-coret heroku....

13 March 2009

bulan 8 ni genap usia faidhi 3 thn... sejak usia dia melangaku 2 thn... mcm-mcm karenah dia yg cukup menghiburkan hatiku malah kadangkala menguji kesabaran aku he he he... yg paling best dia dah tak panggil aku ABU tetapi IBU.... malah mulut dia skrg dah mcm mak nenenk... he he ikuts ape lagi... mana tumpah kuah kalau tak ke nasi...
masa dia 2 thn lebih skit ari tu.. sejuk hati aku bila dgr dia baca doa mkn walaupun pelat masih ade bunyi doa makan tu... lebih kurang camni le bunyinyer ""Allahhuma,, bayik lana.. pima" dan seterusnye... . dia pun dah leh kira 1-10... abc... alif ba ta... kalau dia lupe pun kita just sebut depan dia dah leh sambung.... cuma satu.. kalau org dia tak kenal.. jgnle ditanya ape2 jgn ahrap dia nak jawab.... kecuali angin dia mmg baik.. time tu mamak kedai makan ty pun dia leh layan... he he
plg best 2-3 mg lepas... ms tu jumpe cikgu kelas faidhi... mcm ni lebih kurang perbualan aku ngan dia...

lieza.. semalam ptg , faidhi jadi imam... he he nak tergelak kiitaorang

ha?? ye ke...

aahh.. mmg biasa kalau azan (kebetulan taska tu dekat ngan surau) nmpk gak dia cam tunggang tungging kat tepi... tp smlm... mmg lain

ngape..

dengar je azan,.. tiba-tiba dia berdiri kat tengah sambil laung "Allahuakbar" pastu berdiri ( mcm org ngah solat)... yg best nyer bebudak lain tiba-tiba bangun pakat berdiri belakang dia ikut... konon depa ni duk berjemaah le... yg nagn main pun berenti ikut dia.. semuale duk tunggang tungging

itule dia citernyer... senyum2 aku dengar... seronok... doa mudah-mudahan faidhi akan jadi hamba Allah & anak yang soleh.... mmg faidhi ni pantang dgr azan.. dia akn masuk bilik air kekonon berwudhuk..sampai lenjun badan... pastu bentang sejadah.. solat... walaupun tak berapa betul dn bacaan sah2 le hanya lakonan bunyi mulut... tetapi kedudukan rukuk sujud tu dah nak betul...yang penting hati dia ade keinginan. tp dia ni kalau aku cuba je nak tangkap gmbr dia solat ( video) mesti dia terus duk diam sambil sengih2... mesti dlm hati dia pikir.. apelah ibu ni.. solat mana leh tunjuk2 kan... he he.. tp ari tu aku berjaya gak walaupun bbrp saat je itupun dpt tgkp dr belakang kalau dari depan jgn haraple..... lepas dia sedar dia terus pandang aku...(Abaikan baju di sofa tu yek.. ekceli ms tu nak iron baju nmpk dia khusyuk tu yg aku terus capai hp.. jgn lepaskan peluan... he he )


0 comments:

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP