satu memori... satu cerita...satu cerpen...

06 December 2007

petang ni suasana dingin je coz matahari x kelihatan... hujan... mulale sejuk gedik duk dlm opis nie. perut pun mulale menyanyi walaupun x smpi 3 jam melantak luch td.. nasib baik ari ni boss aku ade bw 'brownies'... sedap.. so leh le aku buat kudap2.
sejuk-sejuk tiba-tiba teringat lak cite-cite dulu, yg lebihnye cite cintan-cintun monyet le... honestly dulu aku ni terlalu le takut ngan kulit aku sendiri. bg aku, aku ni hitam melegam.. apatah lagi bila tgk tgk kakak aku yg punyele ramai peminat nye..., ( kakak aku lak putih melepak cam cina). so .. korang bygkan seawal usia aku 7 thn aku penah ty mak aku soalan ni... " mak.. adik esok besar kan ade org nak kawin ke,, adik ni kan hitam?" mak aku yg agak terkejut beruk ngan soalan anak bongsu dia ni ...tanpa pikir panjang pun jawable" apele adik ni.. tu tengok kak tak tu kawin je.. dengan askar lagi.. " ( kalau nak tahu, KAK TAK tu nama panggilan seorang kakak yg duk dkt kedai mak aku dulu, dia ni hitam betul sampaikan kalau org tak kenal dia sure kata dia bangsa india.. so selalule org ter'cakap tamil ngan dia) pastu aku pun sengih2 je..
masa aku sek lak aku selalu pikir sure budak lelaki takkan kacau aku coz aku nie... hitam+garang cam singa... tp hakikatnye... cinta monyet aku bermula masa aku darjah enam... lama gak aku kwn nagn dia ni sampai form four aku minta 'clash' dgn alasan aku nak enjoy lgpun aku terlalu muda... tp kenyataannye masa tu saham aku melambung giler ( sampai naik giler) so aku takut nak mengaku ade special bf kalau2 ade yg nak kenen2 aku...:-)
so.... sejak tu aku takde sesape yg aku ngaku special sampai le aku bertemu somebody ni.... dgn dia ni lama gak aku kwn.. x last putus coz mak dia kata dia nak kawinkan anak dia dgn anak angkat dia yg graduan U. masa tu aku sek so mak dia kata aku ni belum tentu ade masa depan ( ade ke patut)... bermula episod aku yg mula tak nak ade sesape special lagi... tp lain lak jdnye ngan ex aku tu, putus je nagn aku, dia buat perangai . tengok2 satu hari tu mak dia call aku minta aku kwn blk nagn anak dia coz dia kata dia tak nak anak dia terus hanyut+merana. aku pun terima tp niat aku utk bg mamat ni baik...tp bkn kembali jd special cuma KAWAN ( mak dia tak tahu, mak dia ingat kitaorang dah berbaik balik)....dlm masa aku kembali rapat dgn mamat tu MUNCUL kembali seorang ni. Org ni kalau korang nak tahu,first time aku kenal dia masa aku ngah takde somebody special . masa tu aku punye suke giler kat dia sampai aku penah janji ngan diri aku.. kalau dia ni jd special aku, aku nekad akan setia dan tinggal semua ..last2 dia menyepi.. rupanye aku bertepuk sebelah tgnle) nak tahu citer seterusnye bacale cerpen yg akan aku tempek lepas ni... cerpen tu kisah betoi tp aku modified sikit2 supaya sedap jln citenye (bg aku le) kalau boring jgn baca smpi abih.... ekceli sebenarnye aku ni mmg minat tulis cerpen sejak aku kecik.. tp aku frust ebtoi bila koleksi cerpen rekaan aku u ade member aku pinjam tak pulang2. so aku dah stop menulis cerpen. aku mula balik ni pun pas aku bertemu nagn hubby aku nie...

0 comments:

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP