Maal Hijrah

16 January 2008

10 januari 2008 bersamaan 1 Muharram 1429H. ikutkan inilah sebenarnye tahun baru bg umat Islam. so hari ni cuti umum. emm rupanye hari ni hari yg menguji aku sekali lagi.. Faidhi muntah teruk sampai langsung tak leh telan ape... menitik air mata aku bila tgk dia nangis lapar.. bila masuk je ke mulut bersembur muntahnye,, sampai satu tahap dia teruskan juga menyusu walaupun muntah.. nampak sgt dia lapar... sian dia air masak pun tak leh terima dah.. tp yg plg mengejutkan aku rupanye itu tanda satu penghijrahan dari Faidhi.. Malam tu aku dengar dengan jelas dia menyebut "I...BU...."... "A,,,YAH..." menitik air mata aku.. rupanye org tua kata dia nak ringankan mulut.. .so dia dah leh panggil ibu... kalau atk asyik mak..mak...
hari jumaat still takde perubahan dia asyik tidur tanpa makan & minum. so malam tu mak ngan abah aku dtg dr ipoh...
emm terkejut aku apabila abah masuk je umah dia terus meluru.. pastu dia join abah ngan mak aku makan nasi lemak...risau gak takut bersembut lagi.. Alhamdulilah tak.. dia dah leh terima makanan.. sabtu ,,, Faidhi dah nak makan & nyusu tp still lemah je .. tak nak main .. rupanye dia cirit lak...

Ahad pagi.... faidhi mula beransur sihat.. dia dah aktif kembali.. dan rumahku kembali seperti dilanda taufan.. ape lagi dia balas dendamle memunggah bakul mainan yg sudah 3 hari tak disentuh nye..... Faidhi!Faidhi!


faidhi yg asyik lena (masa kurang sihat)

0 comments:

Loading...

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP