MeNiPu = KaTa-KaTa DuStA

16 April 2008


menipu??? ngape aku pilih topik ni untuk entry kali ni?? entahle tapi yg pasti aku paling pantang org menipu. agaknye psl ade dua tiga kes yang tempias MENIPU ni kena kat aku. Satu .. psl tak reti nak tipu aku dipandang sinis oleh seseorang atasan. Ikutkan aku leh jawab yang tak benar demi nak selamatkan diri tp aku bukan jenis tu. Yang lagi dua tu empunya diri menipu untuk kepentingan diri.
For me, tak de istilah "BOHONG SUNAT". biasanye kaum adam yang paling guna istilah bohong sunat nie... Lebih baik cakap yang benar walaupun kebenaran pahit dari MENIPU. Aku jenis yang sanggup dimarah kerana berterus terang dari aku menipu. Agaknye kalau sesuatu yang kuar dr mulut aku adalah lain dr kebenaran sure muka aku berubah.. orang pun leh tahu aku tak bercakap benar.... orang yang menipu ni sekali dia tipu sampai bila-bila aku sukar nak percaya setiap patah perkataan yang keluar dari mulut empunya. Agaknye dari 10 yang dilafaz hanya satu @ dua yang boleh dipercaya kan? kena tapis dulu le maknanye.. so agaknye anda kategori mana? SANGGUP MENIPU? @ SANGGUP DIMARAH?

0 comments:

Loading...

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP