entry makan makan sabah

27 April 2011

Masa kat KK ari tu ari pertama mmgle tak puas makan.. mkn tak kenyang.. kira main sumbat je psl lapik perut.. tambah2 yg dekat apsar Filipino tu… mmgle langsung tak menyelerakan aku, rupanye family aku pun x brp nak leh makan… sebabnye??? Mcm2 le… salah satus ebabnye selera tak masuk.. tak kena dengan tekak.. tp hari kedua tu… mmg rezeki le… puncanye… mak aku ni kan org kedah yg loghat utara agak pekat walaupun dah 38+- duk Ipoh kan…..… so masa dia nak cari washroom dgn selamba dia gi kat satu guard ni Tanya “ bilek ayaq kat mana?” aku terus tepuk dahi tp aku tgk org tu terus ckp ngan mak aku… tak lama lepas tu guard tu dtg kat bapak aku.. siap tegur bapak aku,,,, dia ty dr semenanjung ke.. dari mana.. bla… bla… bla… rupanye dia asal Ulu Kinta Ipoh.

Sampaile ke bab makan… bapa aku cite el dr smlm mkn mcm tak kenyang… guard ni terus rekomen satu kedai ni… ownernye org kedah… kawin dgn org sabah.. dah lama duk sabah.. tp lauk tengahari dia kebanyakkan lauk org utara… so ape lagi.. kami gi le…

Ternyata tak mengecewekan…. Makanle sepuas hati… smpi ari last tu.. owner tu siap pesan suh mkn tengahari kat ctu.. dia akan simpan lauk.. cuma dia kata psl dah lambat dia tak leh bw mak bapak aku ke pasar.. kalau tidak, kami leh pilih le lauk fresh then dia masakkan..

ni kedai pak non tu... di dalam bangunan wisma sabah

kedai dia ngadap ni.. bangunan yg cermin gelap tu METROJAYA SABAH

lauk+lauk+nasi+air utk 7 org makan =RM40.00.. percaya tak????? murah giler

sotong sambal... fresh sotongnye

kari kepala IKAN TUNA.. sedap wehhh

sayur simple tapi ttp tidak mengecewakan

gulai lemak nangka... perghhh...

bergedil.. plg sedap aku penah makan... rasa mcm murtabak ayam.... tapi tak berjaya korek resipi... sibuk duk makan...... (tangan org tak sabar nak mkn)

P/S : so sape gi KK sabah... aku mmg rekomen sepenuh hati ... gi kedai ni...lagi satu dia siap pesan .. kalau nak dtg call dia 2 hari sblm.. dia leh bw ko gi pasar... ko beli ape nak... dia masakkan..... lupe nak cite.. sarapan kami pagi tu utk 7 org berjumlah RM18 je... murah giler tak... menu nasi lemak , bihun goreng, ayam goreng tepung, pelbagai air....

0 comments:

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP