bulan jun 2011.... akan terus ku kenang.. kenapa????

07 July 2011


13 MEI 1998 – 5 JUN 2011

Bulan Jun macam2 yg berlaku sampai aku tak tahu mana satu nak diceritakan… yg nyata semua yang terjadi bagi aku ade hikmah….

yang paling menggembirakan aku sekeluarag terutama ibu bapa aku adalah.. kakak kandung aku yang terpisah sejak 13 Mei 1998 telah kembali ke pangkuan kami sekeluarga… yang tahu cite ni akan tahu sejarah asal.. yang tak tahu biarlah aku ringkaskan…

berlaku konflik dalam keluarga sehingga abg ipar aku bertindak melarikan & menyembunyikan kakak aku dari kami sekeluarga. Pelbagai cara telah kami usahakan untuk mendapatkan dia kembali.. hari berlalu.. bulan berganti tahun hinggalah 4 Jun 2011. karnival upin & ipin yang diadakan di stadium indera mulia Ipoh menjadi tempat pertemuan…

Ikutkan aku ade ternampak kakak aku tetapi aku hanya perhatikan dari jauh . entah kenapa berat sekali hati aku utk pergi menegur. So aku ajak hubby terus balik rumah mak abah utk beritahu yg kakak aku ade di sana. Sesampai di rumah … umah mak aku berkunci… pelik.. mak tahu aku nak balik hari ni biasa dia takkan ke mana-mana.

Aku telefon hp abah…. Ya Allah … Engkau penentu segala.. rupanye abah ngan mak mmg dah stadium tu.. ade kenalan emak call bgth nmpk kakak.. dan minta mak dtg sana… masa aku call tu mmg mak ngan abah tengah berlaku drama “jejak kasih’…

Esok 5 Jun 2011.. kakak aku beserta suami dan anak dia dtg ke rumah mak.. berlaku le jejak kasih kali ke 2.. rupanye selama ni.. mcm2 perkara yang tak dijangka menimpa kamis ekeluarga tanpa disedari.. kakak aku pulang dgn seribu satu cerita… ade yg baik & buruk.. apepun .. yang penting kami sekeluarga telah kembali bersatu… senyuman mak & abah terukir setelah sekian lama merindui anak sulung mereka.

YA ALLAH YA TUHANKU, TERIMA KASIH ATAS SEGALANYA.. AKU BERSYUKUR.. LINDUNGILAH KAMI SEKELUARGA DARI NIAT SERTA PANDANGAN JAHAT ……..


p/s : sehingga hari ni semuanye kembali seperti dahulu seperti yang diharapkan. kakak aku dan keluarganye sering dtg rumah mak & abah.. dan bermalam di sana....

0 comments:

Loading...

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP