open house raya.. opis.. taska.. upsi...

31 October 2009

opis aku mmg every year akan ade OPEN OPIS... konsep tetap sama iaitu semua staf kena masak dan bw menu masing2. menu wajib aku every year laksa... tp tahun ni lari tema coz br sgt msk open house TASKA aku dah buat laksa ( coz masa tu semau parents diminta bw juadah memasing) ....
tahun ni aku over sikit semangat nye... coz ade antara bahan mentah yg aku sendiri bukan beli di kedai... he he ape tu... aku plan nak msk rendang udang versi singapore so... kena le ade santan kan.. biasale beli siap je kat market... tp kebetulan sehari sebelum open opis tu aku blk umah opah hb aku kat behrang... ke betulan uamh opah tu serba lengkap.. maklumle opah dah agak berumur tp Alhamdulilah masih sihat dah hampir 90 thn... so dia lak tggl sorang2,.. jd anak2 pastikan kelengkapan kat umah tu sentiasa ade.. senang dia nak msk mkn kan... so dr keje mengopek kelapa smpile ke memerah santan semua aku buat sendiri.... cuma masa mesin kelapa tu opah offer nak buat.. he he agaknye dia takut cucu dia ni termesin sekali tangan ha ha ha.. tp ms tu aku dah berjaya ke mesin 2 biji kelapa dah...

pastu upsi pun ade buat open house raya... so aku & the gang tolong bhgn USIA... bahagian satay... mmg laku giler.. siap ade yg mcm tak penah jumpe satay.... tp yg angin yg ebrtugas ttp maintain org yg sama...

selang sehari taska lak buat .. so asyik mkn free je lah... maleh nak cite dah layan jelah gmbr...


0 comments:

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP