ape salah kucing tu....... ngape korang ikat telornye!!!!!

24 June 2010

gambar sekadar hiasan ( ni gara-gara azura tak berani nak ambik gambar masa kejadian le)


ape perasaan korang bila tengok sekor kucing yang kesakitan akibat telur diikat... sampai dah naik berdarah anu kucing tu tahan sakit... aku pasti wlpn korang bukan jenis yang suka kucing tapi korang mesti tak sampai hati nak buat camtu sekali kan.... citenye camni :

semalam waktu lunch macam biasale aku, zura & liana makan kat medan selera.. abih je mkn adele sekor kucing tu duk ngendeng2 kat org.. tetiba dia duk sebelah aku sambil ngangkang. masa tu aku tak perasan lagi... aku ckple kat liana.." yana kucing ni duk kangkang2 kat aku.. dah le aku ni ngah dtg @%*%#!.. " masa nak bayar tu budak kedai tu ckp.. kak kucing tu tgh sakit tu... telur dia kena ikat... haaaaa! kena ikat.. sape le bodoh tu... meh ko tolong akak bukakan nak... aku ckp kat budak kedai tu... nama dia aduka..sedapkan nama budak kedai tu...

pastu aku suhle aduka bw kucing tu kat hujung medan pasal area hujung tu terlindung sikit.. aku suh dia pegang .. aku nak buka ikatan tu,... sekali aku tgk.. dah dijerut dengan getah... pastu jerut mati... anu kucing tu dah kuar darah pun.. sakitnye!!!!! aku cuba buka tak berjaya.. rupanye aduka ni geli ngan kucing .. so dia tak berani nak pegang kuat2.. aku suh yana cuba pegang pulak... nmpk gaya mcm tak leh jugak .. psl masa aku nak buka kucing tu meronta... yelah sakitkan.. tp yg baguih nye kucing tu mcm paham aku nak tlg buka bukan nak ape2 kan dia... jadi dia takde pun macam nak menyerang @ mencakar cuma dia mengerang sakit.. tak leh jadi ni.. sape lah aku nak suh pegangkan ni,.... zura awal2 dah lari jauh psl dia mmg takut kucing....

aku suh zura panggilkan pakcik kedai bola .. ekceli pakcik tu buka gerai makan tp nama kedai dia kelab bola sepak kot... tu psl panggil pakcik bola.... masa pakcik tu dtg aku ckp suh dia tlg pegang kuat2 pl aku tgk ikatan tu kuat.. mmg susah nak buak... nak guna gunting aku takut terjolok kucing tu lak... so pakcik tu pegang tengkuk..pegang empat2 kaki kucing tu.. aku pun cuba buka ikatan tu... jenuh jugak psl berpintal2.. akhir nye berjaya... terus kucing tu lompat pergi..a ku tgk kucing tu jalan dah okey... thanx sgt pada pakcik bola... psl diale aku dpt buka ikatan tu... tp honestly cara pakcik tu pegang mmg buat kucing tu tak melawan cuma dia mengerang sakit..... pandai pakcik pegang.. kalau org tak biasa sure tak berani nk pegang camtu.. dahle kucing tu kucing liar bukan kucing belaan yang jinak.... nasib baik tak kena cakar...

tapi smpi hari ni aku masih rasa sakit hati & marah pg orang yg sanggup buat camtu.. kalau aku nampak @ tahu sape punye keje.. siaple aku maki nanti... tp dunia sekarang ni.. bayi pun sanggup dibuang hidup-hidup, ade yg didera... apatah lagi kucing kan..... dunia dah semakin hampir ke penghujung....wallahualam...... moga kita semua dilindungiNya.....

7 comments:

ANEEZ ALI June 24, 2010 at 12:56 PM  

confirm org laki yg buat tu....takde pasal org pompuan nak buat.....kalu dpt tgkp org yg buat, ikatkan je telur dia...biar dia rasa....
or maybe dia geram kucing tu asyik nak beromen je ngan kucing betina yg ada...dia tak dpt nak buat..dia geram..sbb tu ikat anu kucing tu....hahahahaha

lunar wolf June 24, 2010 at 1:03 PM  

..ish..betul2 takda kerja lagi berfaedah kot~..tak berperikemanusiaan..cuba kalau kucen tue yg ikat kat orang tue..baru nk insaf?
..anyway, thnks akak sbb myelamatkan kucen tue..C=

MaDaM LiEzA June 24, 2010 at 2:34 PM  

k anis : mmg pun.... lieza pun rasa budak lelaki yg buat, kalau nampak mmg confirm kena maki giler nagn lieza... smlm pas makan tu mmg x smpi hati nk blah tanpa tlg buka.. tu yg cari gak sape leh tlg pegang..

lunar wolf : thanx jengah blog...
biar kata khirat esok telor dia pulak diikat...

ApasH June 24, 2010 at 3:10 PM  

mmg bongok le org yg ikat telur kucing tu..

ieda June 24, 2010 at 3:56 PM  

saya tak suka kucing,tp takdelah sampai nak mendera binatang tu..kejam sungguh org yg buat tu.

A.I July 9, 2010 at 12:32 PM  

hui...ni kalau mak aku tau, musti dia sedih giler! sial je sape yg buat kucing tu...isk! geram lak aku!

MaDaM LiEzA July 9, 2010 at 4:11 PM  

k ieda : tu le .. kita ni wlpn tak suka sesuatu tu tapi idakle kejam..

k ai: aah kan.. lieza tgk ari tu rasa cam nak nangis.. tu yg beranikan diri gak.. mula x smpi hati nak bukakan takut kucing tu sakit.. tp bila pikir kalau tak tlg.. lagi dia sakit...

Loading...

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP