corat-coret hero ku... (post yg ku lupe nak publish... tersimpan dalam draft... patut publish Tahun 2009)

13 January 2012

sekarang anak bujangku dah 2 thn lebih... bulan 8 ni genap 3 tahun umur dia... tapi keletah dia selepas melangkau angak 2 mmg menghiburkan walaupun kadangkala menguji kesabaran.. he he.. yg plg best dia dah panggil aku dpg sebutan betul.. bukan lagi ABU tetapi IBU... penghujung thn lepas ketika dia br 2 thn lebih sikit... seronok dan sejuk hatil dgr dia dah leh baca doa makan.. walaupun pelat tp masih ade.bunyi doa makan tu.. lebih kurang camni " Allahhuma... bayiklana... pima... dan seterusnya.. 123 hingga 10.. abc... dan alif ba ta.... dia dah leh sebut.. kalau dia cam terlupe just sebut bunyi depan dia dah leh sambung..... mulut dia skrg pun dah mcm mak nenek he he.. mana tumpahnye kuah kalau tak ke nasi kan... kadang-kadang aku balik yg kena sound nagn dia.. malu je..

yang plg best..... dlm2-3 mg lepas.. cikgu kelas anak aku bgth aku sesuatu.. "lieza,,, ptg smlm faidhi jd imam... ha?? ngape lak... mcm ni, selalu bila azan si faidhi mmg suka duk tepi pastu mcm solat.. tunggang tungging ( style dia).. tapi smlm tiba2 dengar je azan.. tiba2 dia laung Allahuakbar dengan kuat pastu terus bergaya ngah solat kat tengah2.. bebudak lain diri belakang terus ikut tindak tanduk faidhi.. ( kira cam solat jemaah le)... he he .. semua pakat tunggang tungging... " cikgu dia lepas ni leh le ajar diaoarng solat.....

lepas dgr aku terus rasa seronok sgt.. aku doa biarle dia terus camtu... ikutkan si fadhi mmg dah lama suka ikut aku solat... pantang dgr azan.. terus msk bilik air kekonon ambik wudhuk pastu ambik sejadah solat... bila aku try nak ambik gmbr... mesti dia terus duk diam sambil sengih-sengih... mesti dia kata dlm hati... ape la ibu ni.. solat mana leh tunjuk2 he he he.. tp ari tu aku dpt gak curik sikit cuma bila dia perasan terus dia pandang aku...

0 comments:

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP