H1N1.. negara makin tenat

18 August 2009

ngeri bila aku baca tajuk kat paper tulih camtu... wabak ni semakin mengancam nyawa manusia.. memang betul ajal maut ketentuan Illahi.. tp sebagai hambaNya kita kena berikhtiar mencegah sebelum kena.. kalau dah kena berikhtiar le pulak utk memulihkan.... setakat ni info yg aku dapat ade beberapa cara nak elak virus tu dr menyerang...

  • minum jus oren
  • makan epal kalau boleh 6 biji sehari
  • minum air rebusan jintan manis
skrg kat klinik pun asyik penuh je... hari jumaat tu gi klinik tp bukan sebab demam... sebab "GATAL".... maunye tak terkejut beruk Dr tu.. dia ty ye kenapa.. demam ke... pesakit leh jawab.. bukan tp saya gatal.....alamak ni bahaya ni.. susah saya....
last2 aku membetulkan keadaan.. aku ckp.. takdele Dr.. kulit dia ni gatal-gatal.. naik merah sana sini... oo.. gatal kulit.. tu le terkejut saya ....

he he kesimpulannye ayat kenaTERANG...










2 comments:

Raja Radiah August 19, 2009 at 8:56 AM  

nak juga di faidhi pakai mask....semalam akak bawa E in pi klinik kesihatan tgt. malim...haram dia nak pakai...

MaDaM LiEzA August 21, 2009 at 2:39 PM  

erm faidhi du pun jgn harap.. siap kita pakai dia marah suruh buka.. tp dgn guna umpan dan juga akal... akhirnye dia termakan hasutan tu... tu yg akhirnye berjaya.. kalau tak dia siap panggil kita hantu sebab pakai mask

Loading...

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP