layan tag

11 June 2009

soalan tagged simple tapi rasa panjang lebar jawapannnye.. so layanzzz...

CERITA BAGAIMANA KEKASIH, TUNANG, ATAU SUAMI KAMU MELAMAR...


he he payah gak coz sblm lamaran hb ade lamaran lain.. tp lamaran hanya sekali diterima iaitu dr tunang a.k.a hubby aku FARIZAL HAMID... so cite psl lamaran HB ye... pastu tambah sikit2 cite pengenalan hingga ke lamaran...

aku kenal hb secara kebetulan .. masa tu ngah lepak ngan member baik aku Sha.. mmg bila lepak ni selalu je ade mamat yg dtg singgah kacau... he he.. tp aku ngan sha ni jahat sikit.. tgk rupa.. kalau leh tahan kitaoarang senyum le sikit tp bukan LAYAN ye... masih ade keegoan seoarang wanita ye he he (kira mesti le jual mahal sikit) tp kalau muka pecah umah jgn kan nak layan.. biasanye kitaorang angkat kaki terus blah...

so satu mlm tu ade le 3-4 org mamat ni duk jauh gak dr kitaorang.. pastu ade yg tegur cam biasa.. tetiba hb ( masa tu dia br botakkan kepala coz rupanye dia nazar kalau jumpe motor virago dia yg hilang, dia nak botakkan kepala.. so dia ngah happy le coz dah jumpe balik) dia tegur ty nama.. tp aku bo layan je... ntah mlm tu mmg takde mood.. tetiba last bila hb ngan kengkawan nak blah.. dia sempat minta no hp.. tp aku tak bg.. siap kata takde hp.. tup2 hp aku bunyi mak call suh balik ...( kes tipu tak jadi) ... so hb kata takpelah tak sudi... jd dia sebut no hp dia kalau aku ade hati nak call katanye.... cite ttg dia dan aku leh baca kat c
ni dan cni gak

lepas seminggu aku tergerak gak nak call dia .. nasib baik no hp yg aku main ingat-ingat tu betoi... so calling2 pastu lost contact... rasanye dekat 2 thn gak.. tetiba satu hari tu dia call... kitaoarang start rapat tp masih tak declare... sehingga le satu hari tu dia kata dia nak jumpe parents aku.... bila dia jumpe abah... lepas dah sembang2.. ayat dia yg aku ingat ialah : " saya sebenarnye nak bgth pakcik ni.. saya mmg sukakan anak pakcik... saya bukan suka-suka nak bw dia keluar.. tp saya cuma nak bgth saya betul-betul SAYANGKAN dia.. saya tak kisah bila pakcik nak lepaskan dia.. sebab saya tahu dia muda lagi... saya boleh tunggu.." korang tahu ape reaksi aku... terkejut beruk le.. coz dekat aku sendiri dia tak penah kata SUKA apatah lagi SAYANG tup-tup depan bapak aku dia leh jd gentle giler... parents aku lak agaknye nampak keikhlasan dia terus suh dia bincang ngan family dia bila nak meminang he he.. ikutkan masa tu mak dah penah ckp kat aku kalau org minang pun dlm umur aku 25 br dia leh bg kot... tu psl yg sblm hb risik2 kat dia .. dia reject siap2..
itule permulaannye... so alam percintaan kami mula masa bertunang.. so bertunang lama sikit coz nak kenal hati budi dulu... bertuang dlm setahun setengah baru kitaoarng dinikahkan... tunang pada 6 april 2002, nikah 26 september 2003, 27 september 2003 kenduri belah aku, 28 september 2003 sebelah hb lak.. itule citenyer.. simple kan...

nanti aku tempek gmbr kenangan masa br duk nak kawan.. tunang, kahwin ye..

AKU NAK TAG :
- Queen Aneez
- umitaufiq
-zurakasih
- k'meg

0 comments:

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP