kejadian meng"gabrakan" aku...

15 July 2010


petang semalam balik je keje.. aku terus letak beg.. terus angkat jemuran psl dah 2 hari br nak kering kan... tetiba ade keta berdesup terus berenti depan umah.. ade dua org budak lelaki melayu.. kalau tgk rupa lingkungan 18- awal 20 an je.. sorang tu terus meluru ke arah aku.. aku dah gabra, jantung cam nak luruh.. dia buat2 tanya itu ini sambil melangkah ke depan sikit sikit.. aku lak makin mengundur.. nak lari masuk umah & tutup pintu, anak aku lak kat luar.. ( kira berdiri belakang dia).. so aku letak jemuran tepi pintu.. ntah dr mana dtg kekuatan aku terus je tinggikan suara tanya : "NI NAK APE SEBENARNYE?.. dia jawab konon nak check sistem pernapisan air.. aku ckp le.. takde takde.. nak masuk umah tak boleh.. Kebetulan ade motor lalu terus je aku ckp " ha tu suami akak dah smpi.. ape2 ty dia jelah" terus dia kata" suami akak ke? ahh takpelah " terus dia blah masuk keta. kawan dia pecut terus... ikutkan yg lalu tu bukan suami aku. aku saje berlakon sib baik dia percaya terus blah... terus aku tarik anak aku masuk umah kunci pintu, grill semua... syukur sangat tak jadi ape2. lepas kejadian ni aku kena lebih berhati-hati.. dan aku tertanya gak ape sebenar niat budak tu ... yang pasti niat dia adalah tidak baik...

4 comments:

ApasH July 15, 2010 at 4:10 PM  

alhamdulillah xde ape2...eee takut nye...

A.I July 15, 2010 at 5:37 PM  

Ya Allah...isk, sib bek tak jadi apa2 yg burok. eeee, riso betol la skang ni. memacam leh jadik..

☆ lieya latif ☆ July 15, 2010 at 7:42 PM  

ish mamat tu nak ape yeak....lain mcm je kan...seb baik lieza pandai tipu....kalo lieya lak tak terpikir nak buat camtu...lepas ni more hati2 laa yeak.....

bagus lieza buat entry ni....tuk ingatan kite bersama.....

MaDaM LiEzA July 16, 2010 at 9:02 AM  

apash : tu le psl.. syukur sgt

k ai: mmg kan... skrg ni org ambik jln mudah je nak carik duit...

lieya : tetiba Allah bg kekuatan dan akal utk bertindak.. syukur sgt.. mmg lebih berhati2 lepas ni...

Loading...

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP