ulasan final world cup versi Madam Lieza

13 July 2010

semua dah tahu Spain a.k.a Sepanyol dah menang world cup 2010.. terubat gak hati ku psl team pilihan ke 4 aku akhirnye menjuarai.. berbaloi tengok kali ni walaupun habis masa aku tutup tv tu dah 5.04am.. aku idakle tg nak tgk adegan peluk-peluk.. penyampaian hadiah dll.. elok je pengadil tiup wisel aku pun sepantas kilat tekan remote... mataku dah nagntuk giler.. dahle br lepas berendam... aku kan baru pas cuti-cuti malaysia.. haa cite cuti next entry ye...

so final mcm2 le yg kita dengar.. kalai ni aku lak nak ulas .. tp ini pendapat aku le.. lain org lain pendapat...

  1. pemain paling menyampah : david villa - SPAIN : psl aku bengang... dia main mcm hampeh.. dah tak mcm striker pun...byk lepaskan peluang di depan gol.. berapa kali dia tendang ke atas wlpn ms tu betoi2 depan gawang... geram geram.. sib baik sepanyol menang...
  2. pemain plg mencuri tumpuan : Arjen Robben - BELANDA : mamat ni mmg dahsyat bagi aku.. mmg kalau ikutkan try dia menjadi.. aku rasa mmg Belanda leh menang... kesian tgk ms dia kejar referee nak komplen puyol tarik dia.. tp referee buat2 tak dgr... ha ha ha
  3. aksi ganas (patut kena ludah je dia ni) : De Jong - BELANDA.. suka hati je dia sepak dada org... naik pucat aku tgk muka mamat tu
  4. refeeree : mmg nampak berat belah Spain.. tp aku suka le psl aku sokong Spain kan... tp aku bengang gak psl sikit-sikit preeet!!! kad.. preeet!!! kad.. naik hangin aku
  5. nasib baik menang masa sudden death.. kalau bw ke penentuan penalti.. aku rasa Belanda menang.. psl depa byk gak buat cubaan tepat..tu psl masa masa tambahan tu aku jenuh doa adele gol.. sib baik minit ke 116 iniesta jaringakn gol... lega.. pastu aku duk harap cepat2 wisel berbunyi....
  6. Belanda main malam tu mmg kasar dr kebiasaan.. yang Spain lak mmg pandai melakonkan aksi2 agar nampak sangatlahhhhhh sakit.......
  7. kesimpulan aku kena tunggu lagi 4 tahun utk tunggu debaran debaran macam ni....

2 comments:

☆ lieya latif ☆ July 13, 2010 at 10:36 AM  

waaahhhhhhhhhhh jgn memain cik puan lieza jadi pengulas world cup plak dah.....heheheeheh

org minat bola ni sure leh berckp pasal bola....lieya ni haram tak tau ape, tetengok bola pun sebab kan si sotong paul tu heheehee

MaDaM LiEzA July 13, 2010 at 2:20 PM  

ha ha si Paul tu .. kali 100% ramalan dia tepat.. smpi ade penyokong agentina nak tgkp dan masak dia.. so security ke atas dia diperketatkan.. sian dia tak psl2 jd mangsa.. tp glamer dia satu dunia dah kenal,

mengulas dlm blog je coz masa tgk tu tak leh membebel psl hero kecik tido.. yg hubby lak dia pun dah mamai...

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP